Racoon weer op de Grote Markt voor Stichting Jayden

Datum 14 januari 2016

Bron: Bevelandse Bode

Kaarten voor Racoon and Friends worden NIET verkocht via Stichting Jayden. Houd de website en Social Media in de gaten voor de laatste informatie.

Racoon and Friends 13 Large

GOES – Racoon organiseert dit jaar voor de derde keer een benefietconcert voor Stichting Jayden. Racoon and Friends vindt zondag 22 mei plaats op de Grote Markt in Goes. Dat staat in het jaarplan van Stichting Goes Marketing dat donderdag bekend is gemaakt.

Uitverkocht
Aan de laatste editie in 2014 werkten artiesten als Guus Meeuwis, Nielson en Chef’Special mee. Met zo’n 7000 mensen was het concert uitverkocht. In 2012 waren onder andere de 3J’s, Gers Pardoel en JURK! te gast. De line-up voor de komende editie wordt later bekend gemaakt. De opbrengst van het benefietconcert gaat naar Stichting Jayden dat vecht tegen neuroblastoom kinderkanker.

Uitbouwen
Naast Racoon and Friends staan er in 2016 meer evenementen op de rol. Goes Marketing organiseert sommige zelf en voorziet andere van een subsidie. Volgens de stichting zit de vernieuwing dit jaar vooral in het uitbouwen en laten groeien van bestaande successen zoals Goes Kinderstad, GoesC en de kerstmarkt.

Wolphaartsdijk
Een evenement in Wolphaartsdijk is wel nieuw toegevoegd. Het moet plaats vinden in het voorjaar. Over het wat en hoe wordt nog gesproken. De organisatoren denken aan een havendag met een culinaire braderie.
Ook nieuw is Festival ‘De Veste’. Rondom de Veste in de binnenstad van Goes is eind juni drie dagen van alles te doen. Zo staat er een pop-up markt, zijn er foodtrucks en is er straattheater, muziek en dans.