Jonge duiven verkoop voor het goede doel

Datum: 29 september 2015

Bron: PZC

postduif

SLUISKIL - Het duivensportseizoen zit er net op. Tijd voor nieuw bloed in de hokken. De Zeeuwse duivensportverenigingen verkopen deze week hun jonge duiven. De opbrengst gaat naar het goede doel.
Ik hoop het record van 12.000 euro van twee jaar geleden te verbreken

"Ik hoop het record van 12.000 euro van twee jaar geleden te verbreken", vertelt Adri de Bruijne, voorzitter van De Sluiskilse Reisduif. Vrijdag in Arnemuiden en zaterdag in Sluiskil worden er jongen verkocht van kampioensduiven. Daarnaast kan er ook geboden worden op tegoedbonnen voor nageslacht dat er nog niet is. Zo'n honderd duiven en bonnen worden er geveild. Het geld gaat naar Stichting Vakantiehuis Thuredrith/CJV kamp in Renesse en de stichting Jayden.

Conditie en geluk

Wie denkt met aanschaf van een kampioensjong automatisch een prijswinnende duif te pakken te hebben, moet De Bruijne teleurstellen. "Het allerbelangrijkst is de conditie van de duif. En natuurlijk speelt de factor geluk ook een rol."

Vrijdag Arnemuiden, De Voorwaarts, Lionstraat 9, 18.00 uur. Zaterdag Sluiskil. De Sluiskilse Reisduif Baljuwlaan 1a, 13.30 uur.

Nightrun 2019