€ 1.019.797,

1 team, 1 baard

1team1baardklein2-page-001

1 team 1 baard

Sinds kort wordt de politie Walcheren door één team bediend. De voormalige wijkteams Vlissingen, Middelburg en Veere zijn samengevoegd tot één team Walcheren. Op 28 januari 2015 heeft daarop een gezamenlijke teamdag plaatsgevonden waarbij bijna alle, ongeveer 150 agenten aanwezig waren. Afsluitend op deze teamdag was er een gezellig etentje georganiseerd door de teamleiding.

Baard laten staan

Dat de leukste ideeën aan de etenstafel verzonnen worden, bleek wel toen een aantal agenten het idee kregen om een maand lang hun baard te laten staan onder het mom van: "1 team, 1 baard" Omdat zij merkten dat meerdere collega's dit een leuk idee vonden is een servetje langs de tafels gegaan waarop collega's hun naam konden zetten. Nadat het zijn ronde had gemaakt kwamen ze uit op 44 collega's die gek genoeg waren hun baard te laten staan tot 1 maart 2015.

Goed doel

Omdat alleen het laten staan van een baard nog niet zo heel speciaal zou zijn, en menig partner vast niet vrijwillig akkoord zou gaan met het feit dat manlief voor niets een maand lang ongeschoren door het huis rond zou lopen, is er besloten om dit te koppelen aan een goed doel. In dit geval is de keuze voor een goed doel gevallen op Stichting Jayden. Vanuit de voormalige politie Zeeland zijn veel medewerkers actief als vrijwilliger voor Stichting Jayden. Er worden regelmatig evenementen georganiseerd voor en door medewerkers van de politie waarbij geprobeerd wordt zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker.

Help mee

Op Walcheren lopen dus een hoop politiemedewerkers rond welke hun baard voor een maand lang laten staan. Zie jij een verwilderde agent met een bos haar op zijn gezicht. Schroom niet en geef hem wat geld. Niet voor het kopen van een scheermes, maar voor een donatie aan Stichting Jayden.

Zeeuwse Obstacle Run