€ 1.018.978,

24 uursactie Goese Lyceum levert € 3.458,61 op voor Stichting Jayden

De 24 uurs actie van het Goese Lyceum heeft € 3458,61 euro opgeleverd voor Stichting Jayden. De actie begon dinsdag om 13.00 uur en is vandaag afgesloten. De opbrengst gaat naar verschillende goede doelen.

24uursactie

Actie
De 24 Uur van het Goese is een goede-doelen-actie op het Goese lyceum locatie Dusseldorpstraat. Medewerkers, leraren en leerlingen van het Goese lyceum op de locatie Dusseldorpstraat zetten zich deze 24 uur samen in voor meerdere goede doelen. 3 Jaar geleden bracht zo'n actie 10.200,- euro op.

Goede doelen
De actie werd dit jaar georganiseerd door Anique Lokerse en Naomi Polfliet, beiden vijf vwo-leerlingen. Zij deden dat als opdracht voor school. De goede doelen die gekozen zijn, zetten zich in voor kinderen. De stichting Jayden, voor kinderen met neuroblastoomkanker en het Benares scholenfonds, die zorgen dat kansarme kinderen in India onderwijs krijgen.

Acties
Verschillende 24-uurs acties werden gehouden op het Goese Lyceum. Zo was iemand 24 uur aan het skeeleren door de school en waren er jongeren tot woensdagochtend aan het gymen. Een leerling die 24 uur in een boom wilde zitten is er door de brandweer uit gehaald. Volgens andere leerlingen was het te gevaarlijk om de hele nacht in een boom te zitten.

Glazen huis
Zeven leerlingen van het Goese Lyceum sloten zich dinsdagmiddag op in een glazen huis op school. De meiden haalden uiteindelijk 1230 euro op. Ze mochten 24 uur niet eten. Het glazen huis doet anders dienst als rookruimte voor leerlingen. De meiden volgen geen les, maar maken armbandjes die worden verkocht.

Zeeuwse Obstacle Run