Dominique gaat 3 uur spinnen voor Stichting Jayden

DOMINIQUE

Bron: De Bevelander

Datum: 6 mei 2013

GOES - De 12-jarige Dominique Weezepoel uit Heinkenszand gaat op vrijdag 10 mei van 14.00 tot 17.00 uur maar liefst drie uur onafgebroken spinnen tijdens de spinningmarathon op de Grote Markt in Goes. De opbrengst van deze marathon gaat naar de Stichting Jayden.

Jayden Faase, die in 2009 overleed aan neuroblastoomkanker was het neefje van Dominique. “Hij is maar 2 jaar en 11 maanden geworden”, vertelt ze, “De Stichting Jayden wil proberen om andere kinderen te redden, door geld in te zamelen voor onderzoek en om een medicijn te laten maken”, legt ze uit. Dit jaar spinnen er ook een aantal bekende Zeeuwen mee zoals Bart en Dennis van Racoon, burgemeester Verhulst en wethouder De Bat.

Behalve de drie uur durende marathon zit er ook nog een wedstrijd aan het evenement gekoppeld. Het gaat erom wie het meeste sponsorgeld ophaalt. “Deze wedstrijd wil ik heel graag winnen. Omdat ik niet graag opgeef maar ook omdat ik wil dat er heel veel geld komt zodat er geen kinderen meer aan overlijden.” Zegt Dominque vastberaden.

Wilt u Dominique sponsoren? Dit kan door voor vrijdag 10 mei geld over te maken op de rekening van Stichting Jayden (83.01.65.428 t.n.v. Stichting Jayden te Goes) onder vermelding van haar naam.

Nightrun 2019