Bijna 2400 euro voor Stichting Jayden in Koewacht.

09-04-2017
Bron: pzc

KOEWACHT Een paraplu van premier Mark Rutte was het meest opzienbarende item dat zaterdagavond geveild werd tijdens een benefietavond voor Stichting Jayden in Koewacht. De bijeenkomst leverde 2391 op.

Stichting Jayden zamelt geld in voor onderzoek naar neuroblastoomkanker bij kinderen. Angelique de Block, organisator van de avond, tikte in centrum De Vlaschaard met de hamer ruim twintig 'kavels' af. Die waren samen goed voor 898 euro. In hetoog springende items waren een grote, ingelijste foto van oud-Feyenoordspeler Jan Boskamp en een paraplu van Mark Rutte.

De Block sprak op het eind zeer tevreden het woord 'dankbaar' uit. Dit is de betekenis van de naam 'Jayden', het jongetje dat de strijd tegen kinderkanker op bijna driejarige leeftijd verloor.

Beest op je buik steunt Stichting Jayden

beestopjebuik

In 2015 is de website www.beestopjebuik.nl gelanceerd.
Op deze leuke website is het mogelijk om een uitgekozen beest op bijvoorbeeld een slabbetje, rompertje of een t-shirt te laten drukken.

Beest op je buik zet zich in voor kinderen die extra aandacht verdienen.
Onlangs mocht Stichting Jayden € 100,- in ontvangst nemen

Heel veel Zeeuwse babbelaars

Marijke Kouwer en Hannie van Iwaarden uit Kloetinge dragen Stichting Jayden al jaren een warm hart toe.
Op diverse vlakken zetten zij zich in voor Stichting Jayden waaronder het bakken en verkopen van echte Zeeuwse babbelaars.

Onlangs mocht Stichting Jayden het mooie bedrag van  220,-  van de verkochte babbelaars in ontvangst nemen.

Hannie en Marijke, ontzettend bedankt weer voor jullie inzet!

Benefietdiner brengt € 1650,- op voor Stichting Jayden

cheque Moy fa

Op 25 januari organiseerde Angelique de Block in samenwerking met restaurant Moy Fa in Axel een benefietdiner voor Stichting Jayden.

Met muziek van SOLOF, een veiling en meer informatie over de stichting werd dit een erg geslaagde avond waarbij Stichting Jayden maarliefst  € 1650,- in ontvangst mocht nemen.

Wij willen Angelique, restaurant Moy Fa en alle bezoekers ontzettend bedanken voor het bijdragen aan deze mooie donatie.

Stichting Jayden overhandigd recordbedrag aan Villa Joep

Villajoep2017
Villa Joep: "Al meer dan € 850.000 zamelde Stichting Jayden al in voor het onderzoek naar neuroblastoom. We zijn heel dankbaar voor deze "partner in onze strijd"! Afgelopen week ontvingen we weer een prachtige cheque van € 146.250 uit handen van Rob, vader van Jayden, en zijn trotse broer Jaimy"

GOES - Stichting Jayden, die geld inzamelt voor de bestrijding van neuroblastoom kinderkanker, heeft in 2016 een recordbedrag binnengehaald. In totaal zamelde de stichting 194.335 euro in.

Daarvan gaat 146.250 euro naar Villa Joep, dat landelijk de onderzoeken naar neuroblastoom kinderkanker coördineert en financiert. De rest van het geld wordt volgens de stichting gereserveerd voor afspraken die al zijn gemaakt met betrekking tot lopen onderzoeken. (jaarverslagen Stichting Jayden)

De Zeeuwse band Racoon, ambassadeur van stichting Jayden, was in 2016 grootverdiener. Met het concert Racoon and Friends op de Grote Markt in Goes in mei en hun collectebussen tijdens andere concerten haalden de Goesenaren 83.200 euro op.

Sportief

Ook in 2017 gaat het gevecht van Stichting Jayden tegen neuroblastoom kinderkanker door. Er staan drie sportieve evenementen op het programma. Op de vrijdag na Hemelvaartsdag vindt voor de achtste keer de spinningmarathon plaats op de Grote Markt in Goes. Op 2 september staat de Zeeuwse Obstaclerun op de agenda en op 27 oktober vindt de vierde editie plaats van de Goese Nightrun.

De inschrijvingen voor alle evenementen zijn open sinds 5 januari. Het inschrijfgeld gaat rechtstreeks naar het onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker

25 januari 2017 Benefietdiner Moy Fa Axel

BENEFIETAVOND STICHTING JAYDEN
op woensdag 25 januari, aanvang 18.30 uur

MoyFa logo

De Stichting Jayden zet zich in voor kinderen met neuroblastoomkanker (tumor van het zenuwstelsel) en streeft zowel naar een verbetering van de kwaliteitsbehandeling als naar een grotere genezingskans. Om dit doel financieel te helpen ondersteunen organiseert Moy Fa, op verzoek van Angelique de Block (vrijwilligster van Stichting Jayden), een Benefietavond.

Wanneer ook u de Stichting Jayden een warm hart toedraagt nodigen wij u heel graag uit voor woensdag 25 januari a.s. De all-in prijs voor het buffet is € 39,95 (inclusief aperitief & hapjes bij ontvangst, water -bruisend en plat op tafel- en 2 glazen wijn, bier of fris). Overige consumpties d.m.v. Moy Fa drankenbonnen t.w.v. € 2,00 per stuk.

De helft van de opbrengst van de avond wordt gedoneerd aan het goede doel.

U kunt via de website van Moy Fa reserveren.

BEKIJK MENU EN RESERVEER HIER

img_1430

Het persoonlijke verhaal van Angelique de Blok, vrijwilligster van Stichting Jayden.

Beste gasten van Moy Fa,

Naast mijn werk als voedingsassistente in Ziekenhuis de Honte ben ik sinds enkele jaren vrijwilliger voor de Stichting Jayden in Zeeuws-Vlaanderen en af en toe help ik mee aan evenementen in Goes. Mijn inzet werd geïnitieerd door de Zeeuwse band Racoon, die ambassadeur is voor de Stichting Jayden. Als een echte fan ga ik met regelmaat naar hun optredens en iedere keer voordat Don’t give up the fight wordt gespeeld, komt het verhaal over neuroblastoom kinderkanker. Vreselijk!

Na thuiskomst heb ik de site van Stichting bekeken en het verhaal gelezen over Jayden, over zijn familie en over de strijd die hij helaas niet heeft kunnen winnen.

Voor deze Stichting wilde ik me inzetten en zo begon ik op kleine schaal met een high-tea, een saladelunch, met de verkoop van verse soep en een garagesale, maar ik wilde meer doen. Er volgde in 2015, terwijl ik nog nooit iets georganiseerd had, een Benefietavond in de Vlaschaard te Koewacht. Met volop medewerking van: ondernemers uit de buurt, bandjes die belangeloos optraden, een masseuse en enveloppen altijd prijs werd dit een geslaagde avond! Daarbij een heuse veiling, met gesigneerde spullen van Racoon en andere BN-ers, een speciaal gemaakt poppenhuis en nog veel meer.

2017 wordt ook een uitdagend jaar, want op 8 april is er alweer een Benefietavond in de Vlaschaard.  Ook de lunches en high-tea gaan, gecombineerd met een bingo voor groot en klein,  gewoon door.

Meer informatie vindt u op mijn facebookpagina

Zo ben ik nu enorm blij dat Akuen en Mary Liu de Stichting Jayden willen steunen, zowel door de medeorganisatie van de Benefietavond op woensdag 25 januari a.s. als door de sponsoring, want de helft van de opbrengst gaat namelijk naar de Stichting Jayden. Geweldig!!

Hopelijk zien we ook u die avond bij Moy Fa… in gezelschap en gezelligheid aan een sfeervol diner.

Met vriendelijke groeten.

Paruzzi Classic VW Supplies doneert wederom € 1000,-

paruzzi logo

Paruzzi Classic VW Supplies uit Yerseke doneerde net als eind 2015 wederom een prachtige donatie van € 1000,-

Bij de kerst periode worden er volgens traditie aan afnemers presentjes uitgedeeld. Paruzzi Classic VW Supplies wil graag hun budget schenken aan Stichting Jayden waar wij natuurlijk erg blij mee zijn.

Paruzzi bedankt!

van den Bos letselschaderegeling rondt bedrag nightrun 2016 af op € 16000,-

vandenbos logo

Op 21 oktober 2016 vond de Stichting Jayden Nightrun plaats.
Mede dankzij alle deelnemers en sponsoren konden wij hiermee een mooi bedrag van € 15668,- inzamelen voor onderzoek.

Frank en Marian van 'van den Bos letselschaderegeling'uit Lewedorp dragen Stichting Jayden een warm hart toe en wilden graag hun steentje bijdragen aan de Nightrun 2016.
Naast dat Frank en Marian hebben geholpen als vrijwilliger bij de Nightrun mocht Stichting Jayden ook nog eens een mooi bedrag van € 332,- euro in ontvangst nemen.

Hiermee komt de totaalstand van de Nightrun 2016 op € 16000,-
Van den Bos Letselschaderegeling, bedankt voor jullie inzet en bijdrage!

Nightrun Goes levert € 15.668,- op voor onderzoek

Trots kan Stichting Jayden mededelen dat de Nightrun Goes van 21 oktober 2016 € 15.668,- euro heeft opgebracht.
Ook dit geld gaat weer volledig naar neuroblastoom kinderkanker onderzoek!
Deelnemers, sponsoren en vrijwilligers ontzettend bedankt.

nh1816200jaar
Graag willen wij de hoofdsponsor NH1816 verzekeringen extra in de schijnwerpers zetten.
NH 1816 heeft voor alle verzekerde deelnemers een bedrag van maar liefst € 4750,- rechtstreeks voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker gedoneerd.
Daar bovenop is er ook nog een bijdrage gedaan van maarliefst € 2500,- om de nightrun mogelijk te maken.
NH1816 bedankt, jullie zijn top!

Pelgrim Rudi Jonkman weer terug in Middelburg

Bron: PZC

Datum 28 september 2016

rudijonkman

MIDDELBURG - Precies drie maanden na zijn vertrek is Rudi Jonkman (59) gisteren thuisgekomen van zijn reis naar Santiago de Compostela. De Middelburger legde de bijna 2500 kilometer te voet af. "Dit was de mooiste reis van mijn leven", vertelt hij. "Het was heel bijzonder om de deur thuis achter me dicht te trekken en het avontuur aan te gaan."

Jonkman liep ongeveer 28 kilometer per dag. Tijdens zijn wandelingen voerde hij veel bijzondere gesprekken met andere pelgrims. 's Nachts sliep hij in herbergen, bij particulieren en bij kerkgenootschappen. En als hij geen slaapplek kon vinden, bracht hij de nacht door in zijn tentje.

Herkend

Jonkman werd onderweg vaak herkend aan de afbeelding van een sint-jakobsschelp, het symbool van de bekende pelgrimsroute, op zijn rugzak. "Veel mensen spraken me aan. En in Frankrijk bijvoorbeeld draaiden mensen hun autoraampje naar beneden en riepen 'bon courage'."

De positiviteit onderweg vond Jonkman opvallend. "Ik kwam totaal geen negativiteit tegen, alleen maar positieve mensen die me wilden helpen." Zo kreeg hij een keer spontaan onderdak aangeboden door een voorbijganger toen hij op straat liep.

Ziekte

Gedurende zijn tocht riep Jonkman op om te doneren aan Stichting Jayden, die zich inzet voor kinderen met neuroblastoom kinderkanker. Of er veel gedoneerd is, weet hij niet. Hij is in elk geval erg blij dat hij de ziekte actief onder de aandacht heeft kunnen brengen.

Dankzij de inzet van Rudi Jonkman mocht Stichting Jayden € 787,- aan directe donaties ontvangen.

€ 52.500,- dankzij de Stelvio Challenge 2016

uitreiking stelvio cheque

Afgelopen 3 jaar is Stichting Jayden betrokken geweest bij de organisatie van de Stelvio Challenge. In 2014 en 2015 mocht Stichting Jayden al een totaalbedrag van € 61.000,- in ontvangst nemen.

Vandaag heeft Stichting Jayden de cheque van €52.500 in ontvangst genomen van Ton van der Veer van de Pim Foundation. Stichting Jayden wil alle deelnemers, sponseren en de Pim Foundation ontzettend bedanken voor hun inzet en bijdrage.

Hotel Terminus doneert € 1000,-

terminus2015

Hotel Terminus uit Goes heeft samen met Racoon een speciale Racoon Room ontworpen.
In 2013 is deze hotel kamer officieel geopend, in 2014 mocht Stichting Jayden al een mooi bedrag van € 1000,- en in 2015 van €1250,- in ontvangst nemen.

Ook in 2016 hebben wij weer een mooie donatie van hotel Terminus ontvangen en net als in 2014 en 2015 wilde een anonieme schenker dit bedrag verdubbelen. Bart van der Weide mocht namens Stichting Jayden een mooie cheque in ontvangst nemen van € 1000,-

Hotel Terminus, de anonieme schenker en Racoon, weer ontzettend bedankt!

Wilt u ook eens verblijven in deze speciale Racoon Room?
Reserveren kan via de website van Hotel Terminus (www.hotelterminus.nl) of telefonisch op 0113-230085.

Racoon and Friends for Jayden brengt € 71.000,- op

racoonandfriends2016

Het spetterende concert van Racoon & Friends for Jayden van afgelopen 22 mei heeft maar liefst 71,000 euro opgebracht voor Stichting Jayden. Deze opbrengst is van de zowel de kaartverkoop en drankomzet van de tapwagens op de Grote Markt.

Iedereen die hier zijn bijdrage aan heeft geleverd enorm bedankt!
Met een speciale dank natuurlijk aan Racoon voor het wederom organiseren van dit geweldige evenement voor Stichting Jayden.

Stichting Jayden mocht ook onlangs weer een mooie volle collecte bus in ontvangst nemen welke bij optredens van Racoon wordt neergezet. Dankzij Racoon en het publiek mag bovenop de € 71.000,- van het concert nog eens € 1160,12 uit de collecte bussen naar onderzoek!

Plieger BV doneert € 500,-

plieger bv2

Op zaterdag 2 juli 2016 vond de jaarlijkse Plieger toertocht in Goes plaats.

Met de afstanden van 120 kilometer voor de racefiets, 50 kilometer voor de mountainbike en 150 kilometer voor de motoren was ook deze editie een succes.
De opbrengst van deze dag was bestemd voor Stichting Jayden.

Onlangs mocht Michels van Immerseel namens Plieger Goes een mooie Cheque overhandigen van € 500,-
Plieger bedankt!

21 oktober 2016 Nightrun Goes. Inschrijving geopend!

nightrun2014

Op dit moment is het niet meer mogelijk om online in te schrijven voor de Nightrun 2016.

U kunt nog wel op vrijdag 21 oktober 2016 vanaf 19.30 uur gebruik maken van de daginschrijving in de Grote Kerk te Goes.

Daginschrijving Volwassene a € 17,50

Daginschrijving kinderen a € 7,50

Stichting Jayden organiseert vrijdag 21 oktober a.s. voor de derde keer de Nightrun. De eerste editie in 2014 was een succes, de tweede editie was nog succesvoller maar de derde editie belooft nog meer spektakel voor deelnemers en publiek. Aan de citytail by night kunnen hardlopers en wandelaars meedoen.
De opbrengst gaat naar de strijd tegen neuroblastoom kinderkanker.

Het parkoers voert deelnemers door de historische binnenstad van Goes. De hardlopers kunnen kiezen uit 5 of 10 kilometer. Onderweg stuiten ze van de ene op andere verrassing. Welke houdt de organisatie nog even geheim, maar het is sowieso een onvergetelijke ervaring voor elke deelnemer. Er zijn schitterende lichtprojecties, spannende geluidseffecten en livemuziek van verschillende artiesten.

Wandelaars en kids

Voor wie geen zin heeft om zich in het zweet te werken, maar wel wil genieten van de historische binnenstad van Goes zoals niemand hem eerder heeft gezien, is een wandeltocht uitgezet. De wandelaars lopen over hetzelfde parkoers als de hardlopers. Onderweg staat er bij verschillende horecagelegenheden een hapje of een drankje klaar. De wandelaars vertrekken na de start van de Nightrun.

Kinderen onder de 12 jaar kunnen zich deze editie van de Nightrun inschrijven voor de wandeleditie en de hardloopeditie (onder begeleiding van een ingeschreven betalende volwassene) Kinderen kunnen zich inschrijven voor 5 euro. Er is dit jaar geen aparte kidsrun.

Aan het evenement werken tal van bedrijven en organisaties uit Goes mee. Het inschrijfgeld voor de Nightrun is 15 euro en gaat volledig naar het onderzoek tegen neuroblastoom kinderkanker. De Nightrun start op de Grote markt na een gezamenlijke warming-up. De starttijd wordt later bekend gemaakt.

Hoofdsponsor:

nh1816

We zijn erg blij met NH1816 als hoofdsponsor van onze Nightrun! Deze verzekeraar helpt niet alleen het evenement mogelijk te maken maar doneert ook nog eens 50 euro per verzekerde die deelneemt. Dus aarzel niet, schrijf in en vecht mee tegen neuroblastoom kinderkanker.

Facts

- Start en finish op de Grote markt in Goes;

- Starttijd 20.00 uur

- In de Grote Kerk is een tassenbewaarservice en kleedruimte;

- Er is geen tijdsregistratie.

Bezoek ook de facebookpagina van de Nightrun

Bij inschrijving gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden.

Derde obstacle run levert 8215 euro op voor Stichting Jayden

Bron: Omroep Zeeland

datum: 03-09-2016

ZOR2016

GOES - Ze werden beschoten met paintball kogels, worstelden door de modder, staken talloze sloten over en kwamen onderweg zelfs de ME tegen die de doorgang probeerde te blokkeren. De deelnemers aan de derde obstacle run in Goes kregen het zwaar te verduren zaterdag, al kon dat de pret niet drukken.

Opbrengst
De opbrengst van 8215 euro van de Zeeuwse obstacle run gaat naar Stichting Jayden. Deelnemers betaalden 30 of 35 euro om deel te nemen. In totaal waren er 250 deelnemers, van jong tot oud.

Stichting Jayden
De stichting zet zich in om geld in te zamelen voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker en organiseert daarom meerdere evenementen per jaar. Denk bijvoorbeeld aan Racoon & Friend for Jayden, een spinningsmarathon en de Zeeuwse obstacle run.

Op de proef

Bij een Obstacle Run wordt hardlopen gecombineerd met obstakels om de fysieke en mentale gesteldheid op de proef te stellen. Deelnemers konden kiezen uit een ronde van acht of twaalf kilometer in de omgeving van de Goese polder en het Goese meer.

Op tv

Kijk maandagavond naar een uitgebreide sfeerimpressie van de Zeeuwse obstacle run in het programma 'Evenement van de Week'

Zeeland Seaports doneert € 500,-

Zeeland Seaports Vopak

Op dinsdag 19 juli 2016 heeft de formele uitreiking plaatsgevonden van de cheque die Zeeland Seaports heeft geschonken aan Vopak voor haar 400-jarig bestaan.

Vopak Terminal Vlissingen B.V. heeft aangegeven aan Zeeland Seaports dat zij geen kado wilde ontvangen, maar dat zij het op prijs stelt dat een bijdrage aan het goede doel Stichting Jayden, waar Vopak Terminal Vlissingen donateur van is, gedaan wordt.

Van Zeeland Seaports waren de heren Jan Lagasse (CEO Zeeland Seaports), Francesco Faes (directie Zeeland Seaports), Ian ter Haar (Managing Director Vopak Terminal Vlissingen) aanwezig. Namens Stichting Jayden was Marco Bogaards aanwezig om de cheque in ontvangst te nemen.

Rudi Jonkman loopt Pelgrimstocht

Rudi Jonkman loopt pelgrimstocht met als doel meer donateurs te werven voor Stichting Jayden. Vecht u met hem mee ?

Wij wensen Rudi heel veel succes met deze prachtige uitdaging!

jonkman

Hieronder het verhaal en de motivatie van Rudi:

Deze zomer ga ik mijn droom verwezenlijken.
Ik ga met de paarden van Fransiscus (te voet) naar de bedevaartsplaats Santiago de Compostela.
De voettocht neemt drie maanden in beslag juli, augustus en september en heeft een lengte van ongeveer 2500 kilometer.
De start is vanaf mijn huis in Middelburg naar de Sint Jacobskerk in Vlissingen om de eerste stempel te halen voor in mijn pelgrimspaspoort.
Vervolgens loop ik naar Brugge, Doornik, Reims, Never, Limoges, San Sebastian, Gijon om uiteindelijk aan te komen bij de kathedraal van Sint Jacob in Santiago de Compostela.

Er zijn vele voettochten aan vooraf gegaan waarbij ik veel heb geleerd, genoten en de goedheid heb ervaren waardoor ik anders in het leven ben gaan staan.

Ik zou aan deze pelgrimstocht graag een goed doel willen verbinden.
In 2008 kregen wij op het werk bij de politie Zeeland te horen dat het zoontje van een collega ernstig ziek was. We werden regelmatig op de hoogte gehouden van het behandelproces. Helaas kregen we te horen dat in oktober 2009 de jongen was overleden aan de ziekte neuroblastoom kinderkanker. Jayden was pas 2 jaar en 11 maanden oud.
Na zijn overlijden richtten zijn ouders Rob en Jolanda Faase de stichting JAYDEN op om geld in te zamelen voor onderzoek.

Mijn vraag is of jullie medestrijder willen worden in de strijd tegen neuroblastoom kinderkanker. Dit kan door donateur te worden (eenmalig of vaste donatie)http://www.stichtingjayden.nl/vecht-mee-/16-donatieformulier

In de tweede week van oktober ben ik terug en zal dan onder de donateurs en volgers een aantal prijzen verloten.Waaronder een diner/lunch voor 2 personen bij het Sintjacobscafe Vlissingen.

Spinningmarathon 'Biking for Bikkel 2017'