Deelnemers Obstacle Run in Goes halen kleine 10.000 euro op in strijd tegen kinderkanker

Datum: 02-09-2017

Bron: PZC

obstacle2017

GOES - De deelnemers aan de vierde Zeeuwse Obstacle Run in Goes hebben zaterdag bijna 10.000 euro opgebracht voor Stichting Jayden. Het geld is bestemd voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker.

In totaal 350 deelnemers, honderd meer dan vorig jaar, legden al hardlopend een parcours van 8 of 12 kilometer af dat vol obstakels lag. Het vergde klimmen en klauteren over onder meer autowrakken en een nat pak was onvermijdelijk.

Het startschot werd gegeven door René Verhulst, voor wie het zijn allerlaatste officiële handeling als burgemeester van Goes was. Wel blijft hij ook in zijn nieuwe functie als burgemeester van Ede ambassadeur voor Stichting Jayden.

De deelnemers kregen vooraf een intensieve warming-up, nodig om blessures te voorkomen. Volgens directeur Marco Bobeldijk van mede-organisator Fitland is deze editie extra naar de veiligheid gekeken naar aanleiding van een dodelijk ongeluk tijdens een soortgelijk evenement in Venlo afgelopen juni. Dat gebeurde op een metershoge glijbaan, die in de haven stond.

Lekker vies worden

,,We hebben onze mensen extra geïnstrueerd", aldus Bobeldijk.  Een glijbaan ontbrak in het Goese parcours, maar deelnemers moesten in de stadshaven wel via een touwladder in een bak die boven het water bungelde klimmen en daar vervolgens weer uitspringen om naar de kademuur te zwemmen. ,,Saai is het niet", zeiden de zussen Tamara en Kim de Ridder, die respectievelijk voor de derde en tweede keer meededen, vooraf al. ,,Lekker vies worden, lekker buiten, het geeft een kick", motiveert Tamara haar deelname. Haar zus kreeg de smaak te pakken nadat ze vorig jaar de plek innam van een zieke collega. ,,Het was zo leuk." Maar het goede doel staat voor beiden voorop, want hun kansen om hoog te eindigen schatten ze niet hoog in. ,,De eerste tien? Eerder de laatste tien", lachen ze.

Dat het evenement elke editie meer deelnemers trekt, komt volgens Bobeldijk doordat het uniek is in Zeeland. ,,We krijgen meer naamsbekendheid en het is gewoon fun."

Bij de 12 kilometer voor mannen eindigde Willem Vermazen op de eerste plaats, bij de vrouwen Evi Gubbels en bij de duo's Kris en Coen Huntink. Bij de 8 kilometer was Dennis Plessius de snelste man, Lydia Kleinjan de beste vrouw en Remco Bruinsma met Frans van de Linden het snelste duo.

Doorbraak in onderzoek mede dankzij Stichting Jayden

image003

Mede dankzij de financiële steun van Stichting Jayden hebben onderzoekers in Amsterdam een ontdekking gedaan die belangrijk kan zijn voor de behandeling van neuroblastoom kinderkanker.

De Neuroblastoom Research Group van het AMC publiceert binnenkort een artikel in het gerenommeerde tijdschrift Nature Genetics. Hierin beschrijven zij dat neuroblastoom niet uit één, maar uit twee celtypen bestaat. De ontdekking is mogelijk baanbrekend voor zowel het neuroblastoom onderzoek als voor de therapeutische toepassing.

Het eerste celtype was jarenlang bekend als neuroblastoomcel. Het nieuw ontdekte celtype, dat tot nu toe onbekend en op scans niet zichtbaar was, is een veel primitievere cel die resistent is tegen chemotherapie. Ook dit nieuwe celtype bevat ‘master-regelsystemen’ die bepalen welke identiteit de cel aanneemt.

Wereldwijd

De publicatie heeft grote interesse gewekt bij neuroblastoom-onderzoekers in de hele wereld. “Er is een aantal veelbelovende samenwerkingen met hen aangegaan om het klinische belang zo snel mogelijk verder te onderzoeken. Al met al is dit een fantastische mijlpaal”, zegt prof. dr. Rogier Versteeg van het AMC.

Ondersteuning

Het onderzoek zou volgens de wetenschappers niet mogelijk zijn geweest zonder de jarenlange financiële ondersteuning van Villa Joep waarmee de Goese Stichting Jayden samenwerkt. Stichting Jayden droeg 60.000 euro bij aan dit onderzoek.

Stichting Jayden zamelt geld in door het organiseren van (sportieve) evenementen in Goes en omgeving. Zo staan voor dit jaar nog de Zeeuwse Obstaclerun op 2 september en de Nightrun in Goes op 27 oktober. Ook heeft de band Racoon als ambassadeur veel geld bij elkaar gebracht met hun Racoon and Friends-concerten op de Grote Markt in Goes.

Vrijwilligers

De afgelopen jaren is in Goes in totaal bijna 860.000 euro ingezameld voor het gevecht tegen neuroblastoom kinderkanker. Stichting Jayden wil de genezingskans voor kinderen met de slopende ziekte verhogen, de kwaliteit van de behandelingen verbeteren, de bijwerkingen verminderen en de pijnbestrijding verhogen.

Stichting Jayden wordt volledig gerund door vrijwilligers en heeft een antistrijkstokbeleid.

Rene Verhaal doneert € 800,-

Rene Verhaal:

" Een aantal maanden geleden is bij ons het idee geboren om onze verjaardagen eens op een andere manier te vieren. Een barbecue voor vrienden en familie, met aan hun de vraag om i.p.v een kado een bedrag te doneren aan stichting jayden.

Daar heeft iedereen enthousiast gehoor aan gegeven. Afgelopen zondag was het zover! Wat een fantastische zomerse dag.Iedereen genoot van de barbecue, elkaars gezelschap en het mooie weer.Tussen de bedrijven door hebben we ook nog leuke prijzen verloot en zo ontstond er een fantastisch bedrag.

Met elkaar hebben we geweldige uurtjes gehad en daardoor voelde we des te meer hoe bijzonder het is om dit alles in goede gezondheid met elkaar te mogen beleven. Hierdoor konden we een bedrag van € 800 aan stichting jayden overmaken."

Rene, bedankt voor deze mooie donatie

Demo "lition" team steunt Stichting Jayden

demolitionteam

Demo "lition" team, een groep vrienden welke radiografische grondverzet machine's hebben, verzorgen demo's in Nederland en Belgie. Tijdens deze demo's wordt er aandacht gevraagd voor Stichting Jayden en kan je een tractorrijbewijs halen waarvan 1 euro per rijbewijs naar Stichting Jayden gaat.

Tijdens de foute cross in Lopik werd er in totaal € 50,- ingezameld.
Demo "lition" team, bedankt voor jullie initiatief en op naar de volgende demo!

demolition team Little miss digger

5 juni FC Dauwendaele familiedag

De familiedag van FC Dauwendale zit er weer op.

Ondanks het mooie weer was het een geslaagde dag.

Stichting Jayden mocht onlangs € 110,- euro in ontvangst nemen van de verkoop van Voetbalspullen.

FC Dauwendale bedankt!

DW FAMILIEDAG 2017 14 5 page 001

Bijna 2400 euro voor Stichting Jayden in Koewacht.

09-04-2017
Bron: pzc

KOEWACHT Een paraplu van premier Mark Rutte was het meest opzienbarende item dat zaterdagavond geveild werd tijdens een benefietavond voor Stichting Jayden in Koewacht. De bijeenkomst leverde 2391 op.

Stichting Jayden zamelt geld in voor onderzoek naar neuroblastoomkanker bij kinderen. Angelique de Block, organisator van de avond, tikte in centrum De Vlaschaard met de hamer ruim twintig 'kavels' af. Die waren samen goed voor 898 euro. In hetoog springende items waren een grote, ingelijste foto van oud-Feyenoordspeler Jan Boskamp en een paraplu van Mark Rutte.

De Block sprak op het eind zeer tevreden het woord 'dankbaar' uit. Dit is de betekenis van de naam 'Jayden', het jongetje dat de strijd tegen kinderkanker op bijna driejarige leeftijd verloor.

Beest op je buik steunt Stichting Jayden

beestopjebuik

In 2015 is de website www.beestopjebuik.nl gelanceerd.
Op deze leuke website is het mogelijk om een uitgekozen beest op bijvoorbeeld een slabbetje, rompertje of een t-shirt te laten drukken.

Beest op je buik zet zich in voor kinderen die extra aandacht verdienen.
Onlangs mocht Stichting Jayden € 100,- in ontvangst nemen

Heel veel Zeeuwse babbelaars

Marijke Kouwer en Hannie van Iwaarden uit Kloetinge dragen Stichting Jayden al jaren een warm hart toe.
Op diverse vlakken zetten zij zich in voor Stichting Jayden waaronder het bakken en verkopen van echte Zeeuwse babbelaars.

Onlangs mocht Stichting Jayden het mooie bedrag van  220,-  van de verkochte babbelaars in ontvangst nemen.

Hannie en Marijke, ontzettend bedankt weer voor jullie inzet!

Benefietdiner brengt € 1650,- op voor Stichting Jayden

cheque Moy fa

Op 25 januari organiseerde Angelique de Block in samenwerking met restaurant Moy Fa in Axel een benefietdiner voor Stichting Jayden.

Met muziek van SOLOF, een veiling en meer informatie over de stichting werd dit een erg geslaagde avond waarbij Stichting Jayden maarliefst  € 1650,- in ontvangst mocht nemen.

Wij willen Angelique, restaurant Moy Fa en alle bezoekers ontzettend bedanken voor het bijdragen aan deze mooie donatie.

Stichting Jayden overhandigd recordbedrag aan Villa Joep

Villajoep2017
Villa Joep: "Al meer dan € 850.000 zamelde Stichting Jayden al in voor het onderzoek naar neuroblastoom. We zijn heel dankbaar voor deze "partner in onze strijd"! Afgelopen week ontvingen we weer een prachtige cheque van € 146.250 uit handen van Rob, vader van Jayden, en zijn trotse broer Jaimy"

GOES - Stichting Jayden, die geld inzamelt voor de bestrijding van neuroblastoom kinderkanker, heeft in 2016 een recordbedrag binnengehaald. In totaal zamelde de stichting 194.335 euro in.

Daarvan gaat 146.250 euro naar Villa Joep, dat landelijk de onderzoeken naar neuroblastoom kinderkanker coördineert en financiert. De rest van het geld wordt volgens de stichting gereserveerd voor afspraken die al zijn gemaakt met betrekking tot lopen onderzoeken. (jaarverslagen Stichting Jayden)

De Zeeuwse band Racoon, ambassadeur van stichting Jayden, was in 2016 grootverdiener. Met het concert Racoon and Friends op de Grote Markt in Goes in mei en hun collectebussen tijdens andere concerten haalden de Goesenaren 83.200 euro op.

Sportief

Ook in 2017 gaat het gevecht van Stichting Jayden tegen neuroblastoom kinderkanker door. Er staan drie sportieve evenementen op het programma. Op de vrijdag na Hemelvaartsdag vindt voor de achtste keer de spinningmarathon plaats op de Grote Markt in Goes. Op 2 september staat de Zeeuwse Obstaclerun op de agenda en op 27 oktober vindt de vierde editie plaats van de Goese Nightrun.

De inschrijvingen voor alle evenementen zijn open sinds 5 januari. Het inschrijfgeld gaat rechtstreeks naar het onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker

25 januari 2017 Benefietdiner Moy Fa Axel

BENEFIETAVOND STICHTING JAYDEN
op woensdag 25 januari, aanvang 18.30 uur

MoyFa logo

De Stichting Jayden zet zich in voor kinderen met neuroblastoomkanker (tumor van het zenuwstelsel) en streeft zowel naar een verbetering van de kwaliteitsbehandeling als naar een grotere genezingskans. Om dit doel financieel te helpen ondersteunen organiseert Moy Fa, op verzoek van Angelique de Block (vrijwilligster van Stichting Jayden), een Benefietavond.

Wanneer ook u de Stichting Jayden een warm hart toedraagt nodigen wij u heel graag uit voor woensdag 25 januari a.s. De all-in prijs voor het buffet is € 39,95 (inclusief aperitief & hapjes bij ontvangst, water -bruisend en plat op tafel- en 2 glazen wijn, bier of fris). Overige consumpties d.m.v. Moy Fa drankenbonnen t.w.v. € 2,00 per stuk.

De helft van de opbrengst van de avond wordt gedoneerd aan het goede doel.

U kunt via de website van Moy Fa reserveren.

BEKIJK MENU EN RESERVEER HIER

img_1430

Het persoonlijke verhaal van Angelique de Blok, vrijwilligster van Stichting Jayden.

Beste gasten van Moy Fa,

Naast mijn werk als voedingsassistente in Ziekenhuis de Honte ben ik sinds enkele jaren vrijwilliger voor de Stichting Jayden in Zeeuws-Vlaanderen en af en toe help ik mee aan evenementen in Goes. Mijn inzet werd geïnitieerd door de Zeeuwse band Racoon, die ambassadeur is voor de Stichting Jayden. Als een echte fan ga ik met regelmaat naar hun optredens en iedere keer voordat Don’t give up the fight wordt gespeeld, komt het verhaal over neuroblastoom kinderkanker. Vreselijk!

Na thuiskomst heb ik de site van Stichting bekeken en het verhaal gelezen over Jayden, over zijn familie en over de strijd die hij helaas niet heeft kunnen winnen.

Voor deze Stichting wilde ik me inzetten en zo begon ik op kleine schaal met een high-tea, een saladelunch, met de verkoop van verse soep en een garagesale, maar ik wilde meer doen. Er volgde in 2015, terwijl ik nog nooit iets georganiseerd had, een Benefietavond in de Vlaschaard te Koewacht. Met volop medewerking van: ondernemers uit de buurt, bandjes die belangeloos optraden, een masseuse en enveloppen altijd prijs werd dit een geslaagde avond! Daarbij een heuse veiling, met gesigneerde spullen van Racoon en andere BN-ers, een speciaal gemaakt poppenhuis en nog veel meer.

2017 wordt ook een uitdagend jaar, want op 8 april is er alweer een Benefietavond in de Vlaschaard.  Ook de lunches en high-tea gaan, gecombineerd met een bingo voor groot en klein,  gewoon door.

Meer informatie vindt u op mijn facebookpagina

Zo ben ik nu enorm blij dat Akuen en Mary Liu de Stichting Jayden willen steunen, zowel door de medeorganisatie van de Benefietavond op woensdag 25 januari a.s. als door de sponsoring, want de helft van de opbrengst gaat namelijk naar de Stichting Jayden. Geweldig!!

Hopelijk zien we ook u die avond bij Moy Fa… in gezelschap en gezelligheid aan een sfeervol diner.

Met vriendelijke groeten.

Paruzzi Classic VW Supplies doneert wederom € 1000,-

paruzzi logo

Paruzzi Classic VW Supplies uit Yerseke doneerde net als eind 2015 wederom een prachtige donatie van € 1000,-

Bij de kerst periode worden er volgens traditie aan afnemers presentjes uitgedeeld. Paruzzi Classic VW Supplies wil graag hun budget schenken aan Stichting Jayden waar wij natuurlijk erg blij mee zijn.

Paruzzi bedankt!

van den Bos letselschaderegeling rondt bedrag nightrun 2016 af op € 16000,-

vandenbos logo

Op 21 oktober 2016 vond de Stichting Jayden Nightrun plaats.
Mede dankzij alle deelnemers en sponsoren konden wij hiermee een mooi bedrag van € 15668,- inzamelen voor onderzoek.

Frank en Marian van 'van den Bos letselschaderegeling'uit Lewedorp dragen Stichting Jayden een warm hart toe en wilden graag hun steentje bijdragen aan de Nightrun 2016.
Naast dat Frank en Marian hebben geholpen als vrijwilliger bij de Nightrun mocht Stichting Jayden ook nog eens een mooi bedrag van € 332,- euro in ontvangst nemen.

Hiermee komt de totaalstand van de Nightrun 2016 op € 16000,-
Van den Bos Letselschaderegeling, bedankt voor jullie inzet en bijdrage!

Nightrun Goes levert € 15.668,- op voor onderzoek

Trots kan Stichting Jayden mededelen dat de Nightrun Goes van 21 oktober 2016 € 15.668,- euro heeft opgebracht.
Ook dit geld gaat weer volledig naar neuroblastoom kinderkanker onderzoek!
Deelnemers, sponsoren en vrijwilligers ontzettend bedankt.

nh1816200jaar
Graag willen wij de hoofdsponsor NH1816 verzekeringen extra in de schijnwerpers zetten.
NH 1816 heeft voor alle verzekerde deelnemers een bedrag van maar liefst € 4750,- rechtstreeks voor onderzoek naar neuroblastoom kinderkanker gedoneerd.
Daar bovenop is er ook nog een bijdrage gedaan van maarliefst € 2500,- om de nightrun mogelijk te maken.
NH1816 bedankt, jullie zijn top!

Pelgrim Rudi Jonkman weer terug in Middelburg

Bron: PZC

Datum 28 september 2016

rudijonkman

MIDDELBURG - Precies drie maanden na zijn vertrek is Rudi Jonkman (59) gisteren thuisgekomen van zijn reis naar Santiago de Compostela. De Middelburger legde de bijna 2500 kilometer te voet af. "Dit was de mooiste reis van mijn leven", vertelt hij. "Het was heel bijzonder om de deur thuis achter me dicht te trekken en het avontuur aan te gaan."

Jonkman liep ongeveer 28 kilometer per dag. Tijdens zijn wandelingen voerde hij veel bijzondere gesprekken met andere pelgrims. 's Nachts sliep hij in herbergen, bij particulieren en bij kerkgenootschappen. En als hij geen slaapplek kon vinden, bracht hij de nacht door in zijn tentje.

Herkend

Jonkman werd onderweg vaak herkend aan de afbeelding van een sint-jakobsschelp, het symbool van de bekende pelgrimsroute, op zijn rugzak. "Veel mensen spraken me aan. En in Frankrijk bijvoorbeeld draaiden mensen hun autoraampje naar beneden en riepen 'bon courage'."

De positiviteit onderweg vond Jonkman opvallend. "Ik kwam totaal geen negativiteit tegen, alleen maar positieve mensen die me wilden helpen." Zo kreeg hij een keer spontaan onderdak aangeboden door een voorbijganger toen hij op straat liep.

Ziekte

Gedurende zijn tocht riep Jonkman op om te doneren aan Stichting Jayden, die zich inzet voor kinderen met neuroblastoom kinderkanker. Of er veel gedoneerd is, weet hij niet. Hij is in elk geval erg blij dat hij de ziekte actief onder de aandacht heeft kunnen brengen.

Dankzij de inzet van Rudi Jonkman mocht Stichting Jayden € 787,- aan directe donaties ontvangen.

€ 52.500,- dankzij de Stelvio Challenge 2016

uitreiking stelvio cheque

Afgelopen 3 jaar is Stichting Jayden betrokken geweest bij de organisatie van de Stelvio Challenge. In 2014 en 2015 mocht Stichting Jayden al een totaalbedrag van € 61.000,- in ontvangst nemen.

Vandaag heeft Stichting Jayden de cheque van €52.500 in ontvangst genomen van Ton van der Veer van de Pim Foundation. Stichting Jayden wil alle deelnemers, sponseren en de Pim Foundation ontzettend bedanken voor hun inzet en bijdrage.

Hotel Terminus doneert € 1000,-

terminus2015

Hotel Terminus uit Goes heeft samen met Racoon een speciale Racoon Room ontworpen.
In 2013 is deze hotel kamer officieel geopend, in 2014 mocht Stichting Jayden al een mooi bedrag van € 1000,- en in 2015 van €1250,- in ontvangst nemen.

Ook in 2016 hebben wij weer een mooie donatie van hotel Terminus ontvangen en net als in 2014 en 2015 wilde een anonieme schenker dit bedrag verdubbelen. Bart van der Weide mocht namens Stichting Jayden een mooie cheque in ontvangst nemen van € 1000,-

Hotel Terminus, de anonieme schenker en Racoon, weer ontzettend bedankt!

Wilt u ook eens verblijven in deze speciale Racoon Room?
Reserveren kan via de website van Hotel Terminus (www.hotelterminus.nl) of telefonisch op 0113-230085.

Racoon and Friends for Jayden brengt € 71.000,- op

racoonandfriends2016

Het spetterende concert van Racoon & Friends for Jayden van afgelopen 22 mei heeft maar liefst 71,000 euro opgebracht voor Stichting Jayden. Deze opbrengst is van de zowel de kaartverkoop en drankomzet van de tapwagens op de Grote Markt.

Iedereen die hier zijn bijdrage aan heeft geleverd enorm bedankt!
Met een speciale dank natuurlijk aan Racoon voor het wederom organiseren van dit geweldige evenement voor Stichting Jayden.

Stichting Jayden mocht ook onlangs weer een mooie volle collecte bus in ontvangst nemen welke bij optredens van Racoon wordt neergezet. Dankzij Racoon en het publiek mag bovenop de € 71.000,- van het concert nog eens € 1160,12 uit de collecte bussen naar onderzoek!